Handelsbetingelser
Bobandbob.dk ejes og drives af Pet Supplies by Bob v/Ida-Marie Bæk-Nielsen fra adressen Ribelandevej 30 tlf.: 22 78 45 86. E-mail: hej@bobandbob.dk

www.bobandbob.dk er åben døgnet rundt, hvor der er mulighed for at bestille varer. Kun ganske få perioder i løbet af året vil butikken være lukket enten på grund af opdateringer eller meget kortvarig ferieafholdelse. Alle aftalerne indgås på dansk.

Betaling
BobandBob modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron. BobandBob tager intet gebyr for at betale med betalingskort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Du kan også vælge at betale med MobilePay Online.

Ønsker du IKKE at betale med betalingskort, skal du samtidig med bestillingen indsætte beløbet på vor konto med reg. 6682 kontonr. 0016754129 Ved denne betalingsform er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Ved manglende betaling annulleres bestillingen efter 3 hverdage.

Fragt
Vi står på hoved og hænder og poter og vil gøre alt for at få varerne bragt ud af huset inden for en til to arbejdsdage.

Forsendelsesomkostninger dækker både porto, emballage og arbejdsløn.

Fri fragt ved alle varekøb over 450,- DKK incl. moms til leveringer i Danmark (Færøerne og Grønland undtaget).

Priserne på fragt på ordrer under 450- DKK incl. moms,- er:

GLS til pakkeshop 29,-
GLS hjemmelevering 49,-
Erhvervsadresse – fx. din arbejdsplads 39,-

Hvis du af en eller anden grund ikke har fået afhentet din pakke på posthuset / døgnposten inden for afhentningsdatoen / eller den ikke kan leveres, sendes din pakke retur til os. Her lægges varerne på lager igen, og du vil modtage beløbet for varerne på din konto. Ønsker du derimod pakken fremsendt igen, skal du bestille igen på www.bobandbob.dk.

Ønsker du din forsendelse leveret andre steder end i postkassen, skal du lave en speciel modtagerflex afleveringsaftale med Post Nord. Denne vil så være gældende ved alle leveringer ud over postkasselevering og ansvaret ligge hos dig.

I spidsbelastede perioder som fx Black friday og jul kan nogle pakkeshops i sjældne tilfælde være så overfyldte, at GLS og Post Nord er nødt til at omdirigere din pakke til en anden pakkeshop / pakkeboks.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. Men er du i tvivl, så spørg endelig – vi plejer at finde ud af det.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til ordre@bobandbob.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan IKKE fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Retur varen sendes til:

Bob and Bob, Ribelandevej 30, 6270 Tønder

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Fortrydelsesret i erhvervskøb
Der er ikke fortrydelsesret for erhvervskunder.

(se ydeligere info nederst på siden)

Julegaver
Julegaver købt i november og december byttes helt til påske året efter. Dette gælder dog ikke varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Varen sendes til:
Bob and Bob, Ribelandevej 30, 6270 Tønder

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Særligt om foder og godbidder, vådfoder.

Du er dog velkommen til at sende en e-mail, hvis du mener at have modtaget foder af dårlig kvalitet. Husk blot at henvise til posens ID-nummer, som står nederst på posen. Husk, at reklamationsretten ikke omfatter foder, som er håndteret forkert: Mange ting kan spille ind her såsom forkert fugtighed, temperatur, håndtering eller forkert opbevaring efter åbning med mere.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.

Hvis du tilmelder dig nyhedsbrevene, skal vi bruge din e-mail adresse for at kunne sende dig det elektroniske nyhedsbrev. Denne adresse videregives og sælges heller ikke til andre. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger fra nyhedsbrevlisten.

Personoplysningerne registreres hos Petsupplies by Bob v/Ida-Marie Bæk-Nielsen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.bobandbob.dk er Ida-Marie Bæk-Nielsen.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hej@bobandbob.dk 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte indehaveren Ida-Marie Bæk-Nielsen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk/Public/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

Det var en lang obligatorisk juridisk smøre…… Er du kommet i tvivl om noget, eller er der noget, vi kan hjælpe dig med, så skriv endelig til os på

Hej@bobandbob.dk 

De bedste hilsner

Ida-Marie, William og Sebastian

Returnering

Ved returnering, bedes nedenstående returseddel printes og vedlægges i pakken – alternativt kan sedlen sendes på mail (dog bør ordrenummer fremgå tydeligt i pakken)

Returseddel 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 04-02-2021 kl: 18:23